De Kracht van Systemisch Werk

In nagedachtenis van prof. dr. Gips.

De Maag Lever Darm Stichting was op zoek naar haar identiteit. Vervolgens werd Soul inc. benaderd. We keken naar de stichting met een systemische bril. Conclusie: men was de leidende principes van de oprichter uit het oog verloren. Gelukkig leefde deze nog.

Prof. Dr. Gips zelf wist haarfijn uit te leggen waarom en hoe hij indertijd, samen met zijn vrouw, eigenhandig, na eerst goed nadenken, de Leverstichting oprichtte. Aanleiding waren de zogenaamde tussenhuizen waar leverpatiënten, voor en na hun levertransplantatie, samen met hun gezin tijdelijk konden wonen.

Dat was tevens het startschot voor het werven van donaties. Uiteindelijk slaagde hij erin om met zijn initiatief de TV te halen en zelfs het koningshuis erbij te betrekken. Wat een held.

Na deze uitleg mochten we hem thuis filmen in zijn werkkamer en tuin. Vervolgens werd hij weer met alle egards ontvangen op het hoofdkantoor.

Sindsdien is de stichting weer helemaal op koers. Rest in Peace Prof. Dr. Gips. Hieronder zijn gesproken zelfportret.

De oprichter van de Maag Lever Darm Stichting zelf aan het woord ten behoeve van Social Media.

CORPORATE STORY

Het verhaal van Prof. Dr. Gips werd de basis van de nieuwe Corporate Story van de Maag Lever Darm Stichting. In het door ons gemaakte Brand Book heeft het een centrale plek gekregen.

MARKETING COMMUNICATIE i.s.m. HarrisonCampaigns.com

Na het bepalen van de essentie, identiteit, positionering en de doelstellingen hebben we een en ander vertaald in marketing communicatie en de bijbehorende middelen, zowel online als offline.

CORPORATE IDENTITY. DE RESTYLING VAN EEN KLASSIEK LOGO.

Logo met patiënt centraal

HET BRAND BOOK

Onze inzichten hebben we vertaald in een merkgids.

STRATEGIE

Herpositionering aan de hand van de archetypen van Carl Jung.

CONCEPT

Echte mensen, echte verhalen. De arts staat letterlijk en figuurlijk achter de patiënt. Net zoals in het logo.

FOTOGRAFIE & FILM

TV COMMERCIAL

Het concept in woord en beeld. De patiënt centraal, de arts staat achter de patiënt.

VRAAG NU VRIJBLIJVEND EEN MARKETING OPSTELLING AAN.

Soul inc. Voor ondernemers met bezieling. Sinds 2015.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2024 Soul inc.

Thema door Anders Norén